فرودگاه همدان

درباره فرودگاه همدان

این فرودگاه در 5 کیلومتری شهر همدان و در ارتفاع 1754 متری بنا شده است که  می توان آن را جزو مرتفع ترین فرودگاه های کشور بدانیم. فرودگاه همدان دارای یک باند پروازی به طول 3،234 متر است که ظرفیت پذیرش هواپیماهای سنگین و متوسط را برای نشست و برخاست دارد. در سال 2016 از این فرودگاه 284 پرواز انجام شده است که طی آنها ۳۰٬۰۲۲ نفر مسافر و ۲۸۲٬۹۸۳ کیلوگرم بار جا به جا شده است. طبق همین آمار این فرودگاه در رده 41 فرودگاه های پرتردد کشور قرار دارد. از سیستم های کمک ناوبری موجود در فرودگاه می توان دستگاه VOR/DME و دستگاه NDB  را بیان کرد. از طرح های توسعه ای که در این فرودگاه در حال انجام است می توان به آماده سازی محوطه جبهه زمینی فرودگاه که تقریباً 70 درصد این پروژه انجام شده، پروژه برج مراقبت که در غرب کشور اولین و در کل کشور دومین برج مراقبت با نمای زیبا و ارتفاعی حدود52 متر است که 96 درصد تکمیل و پروژه ترمینال حجاج که حدوداً 30 درصد پروژه انجام شده است، اشاره کرد.

ترمینال فرودگاه همدان

این فرودگاه تنها یک ترمینال فعال دارد که کلیه پرواز ها اعم از داخلی و خارجی از طریق آن صورت می پذیرد. ترمینال شامل سالن انتظار و سالن ورودی و خروجی  بوده که در طبقه اول ترمینال می باشد.  هر سالن دارای سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه مستقل می‌باشد. همچنین سالن ورودی پروازهای زیارتی که مکمل سالن اصلی می باشد سمت چپ سالن اصلی قرار دارد. از امکانات این ترمینال می توان به نمازخانه، سرویس بهداشتی، دستگاه خودپرداز و چرخ دستی حمل وسایل اشاره کرد.

شرکت هواپیمائی فعال در فرودگاه همدان

مسیر های پروازی و شرکت های هواپیمائی فعال در فرودگاه همدان

این فرودگاه مسیرهای پروازی کمی را پشتیبانی می کند. تنها مسیر پروازی که در این فرودگاه انجام می‌شود به مقصد مشهد و از مبدا آن است. دلیل این قضیه تقاضای کم برای دیگر مسیرها می باشد. مشهد یکی از مقاصد پر طرف دار در ایران است. شاید دلیل این میزان تقاضا فاصله زمینی زیادی است که این دو شهر از هم دارند. پرواز خارجی برای عربستان به صورت فصلی نیز انجام می شود. پروازها در این مسیرهای پروازی به صورت رفت و برگشت انجام می شود.

https://mrbilit.com/mag/hamedan-airport/

Comments