تاريخچه شركت سير و سفر

در سال ۱۳۶۹ فردي به نام حسن مومني اقدام به تاسيس شركتي مسافربري كرد. در آن زمان به دليل شرايط بد اتوبوس هاي بين شهري او به فكر تاسيس شركتي با استاندارد هاي بهتر مي افتد بعد از آن كه تصميم به اين كار مي گيرد با گذشت چهار ماه سعي و كوشش بالاخره توانست مجوز راه اندازي شركت سير و سفر را بگيرد. اما شهرداري به او جا نمي دهد.

با پيگيري هايش نهايتا مغازه ميوه فروشي كه به اندازه ۲-۳ متري جا داشت در ترمينال شرق پيدا مي كند و كارش را آنجا شروع مي كند. اين شخص ثابت مي كند كه مي توان با دو متر جا هم كاري انجام داد. سرانجام با نظم بخشيدن به كار ها و مجهز كردن اتوبوس ها به امكاناتي بعد از مدتي به ترمينال بيهقي مي رود. او در آنجا اولين سرويس هاي نوروزي را با اتوبوس هايي كه به پلاك نرسيده بودن با پلاك موقت راه اندازي مي كند  و اولين سرويس هايش را در مسير هاي شيراز، مشهد، اصفهان، تبريز و رشت به راه مي اندازد.

اين شخص به عنوان يكي از كار آفرينان برتر و بزرگ شناخته مي شود.

در حال حاضر اين شركت در بيشتر نقاط ايران داراي شعبه مي باشد و بيشتر اتوبوس هايش از نوع VIPو ويژه است.

از سال ۱۳۸۲ نيز وزارت راه و ترابري مديريت تاكسي هاي فرودگاه امام خميني و مسئوليت جابجايي مسافران در اين فرودگاه را به شركت سير و سفر واگذار كرد. تاكسي هاي اين شركت در فرودگاه سمند، ون و تويوتا كمري مي باشند.


http://niyazmandiha.royablog.ir/post/19/%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87+%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%AA+%D8%B3%D9%8A%D8%B1+%D9%88+%D8%B3%D9%81%D8%B1

Comments