مهمانداران هواپیما چه مهارت هایی باید داشته باشند؟

مهماندار قبل از هر پرواز باید کارهای زیر را انجام دهد :

  • شرکت در جلسه مربوط به پرواز و زمانبندی

  • بررسی موجود بودن مواد و وسایل به اندازه کافی و درست کارکردن تجهیزات ایمنی

  • خوشامدگویی به مسافران و هدایت آنها به سمت صندلی هایشان

  • آموزش نحوه استفاده از تجهیزات ایمنی به مسافران


در حین سفر وظایف او عبارتند از :

  • اطمینان یافتن از راحتی مسافران و پاسخ سریع و به موقع به درخواست های آنها

  • پذیرایی از مسافران با غذا و نوشیدنی

  • دادن اطلاعیه های خلبان به مسافران

  • اطمینان یافتن از بکارگیری درست روش ها و تجهیزات ایمنی توسط مسافران در شرایط اضطراری


پس از اتمام سفر نیز کارهای زیر را باید انجام دهد :

  • اطمینان یافتن از خروج ایمن همه مسافران همراه با وسایل شخصی شان

  • نوشتن گزارش پرواز شامل هر اتفاق غیر معمول

  • ثبت کلیه سفارشات مواد غذایی و نوشیدنی مورد نیاز برای پروازبعدی


بین پروازها مهماندار فرصتی برای استراحت و بررسی مقصدهای پرواز بعدی خود خواهد داشت.

برای خرید بلیط هواپیما قشم ، کیش و ... میتوانید به سایت مستر بلیط مراجعه کنید.
 
 

مهارت و دانش مورد نیاز

  • مهارت عالی در برقراری ارتباط با مردم
  • آشنایی مقدماتی با دانش روانشناسی

  • رفتار گرم و دوستانه

  • با تدبیر بودن

  • رویکرد مودبانه ولی قاطع با مسافران خاص و مشکل ساز

  • صدای رسا و ظاهری آراسته

  • توانایی کار تیمی

  • حفظ آرامش در شرایط اضطراری

  • توانایی تحمل فشار کاری زیاد

  • توجه به مسافران مضطرب و تلاش برای آرام کردن آنها

  • آوردن دارو برای مسافران

    مهمانداران باید بتوانند در شرایط حساس بهترین عکس العمل را داشته باشند. آن ها در صورتی که مسافری نیاز به احیای قلبی و یا دارو داشته باشند تنها با اجازه پزشک پرواز می توانند این کار را انجام دهند. در هر هواپیما یک جعبه پزشکی وجود دارد که فقط پزشک و پرستار می توانند به آن دسترسی داشته باشند. بنابراین مهمانداران نمی توانند تقاضای مسافران در رابطه با آوردن قرص یا دارو را بپذیرند زیرا خلاف مقررات است و باید حتما پزشک پرواز دستور آن را صادر نماید.


    همراهمی نمودن مسافران تا خارج از هواپیما

    مهمانداران موظف هستند تا زمانی که آخرین مسافر که بلیط هواپیما داخلی یا خارجی را رزرو کرده و در هواپیما حضور دارد در هواپیما بمانند و حق ترک کردن پرواز را نخواهند داشت. حتی در مواردی که فردی برای خارج شدن از هواپیما به کمک احتیاج داشته باشد نمی توانند خودشان به کمک او بروند و باید فردی را به او معرفی نمایند.

    اجازه به مسافران برای ورود به آشپزخانه

    معمولا مهمانداران بیشتر وقت خود را در طول پرواز در آشپرخانه سپری می کنند و مشغول سرو غذاهای مسافران هستند. علاوه بر این اکثر وسایل مورد نیاز مسافران در طی سفر در داخل آشپزخانه هواپیما وجود دارد، بنابراین مسافرین حق ورود به این مکان را ندارند و فقط مهمانداران و خدمه پرواز مجاز به ورود به آشپزخانه هستند.

Comments