مزایای پروازهای چارتر

تا اینجا با این بلیط چارتر آشنا شدیم و متوجه شدیم که امنیتی که این پرواز برای ما فراهم می کند به مانند پروازهای سیستمی است. نکته ای که بیشتر افراد بر آن اذعان دارند این است که چارتر تنها یک مزیت دارد و آن هم ارزانی و قیمت بسیار پایین این بلیط در مقایسه با بلیط های سیستمی است. البته این موضوع برای کسانی که رفت و آمد  هوایی زیادی دارند، می تواند بسیار مهم باشد و هزینه های او را تا حدی زیادی کاهش دهد.

البته به هنگام خرید بلیط هواپیما، باید سعی کنید زمانی را برای مسافرت خود انتخاب کنید که از نظر زمانی، زمان خوبی برای مسافرت نباشد؛ زیرا زمانی که تعداد مسافرت ها زیاد است تقاضا برای بلیط نیز افزایش پیدا کرده و بلیط های چارتر قیمتی مانند بلیط های سیستمی دارند. پس سعی کنید زمانی را برای استفاده از بلیط چارتر در بگیرید که تقاضا برای بلیط زیاد نباشد. در این شرایط با کمترین هزینه می توان بلیط تهیه کرد.

در واقع بلیط هواپیما در مسیرهای پر رفت آمد توسط شرکت های چارتر یا آژانس های هواپیمایی به صورت عمده خریداری می‌شوند، حالا این خرید می‌تواند همه صندلی‌های یک هواپیما در یک مسیر باشد یا تعدادی از آن‌ها. البته این را هم باید بگوییم که این خریدها تنها برای یکبار انجام نمی‌شوند و به عنوان مثال مسیر تهران–مشهد و خرید بلیط هواپیما مشهد تهران که نسبتا یکی از مسیرهای پر رفت و آمد است در اوایل یک فصی یا سال توسط شرکت‌ها و آژانس‌های مذکور خریداری می‌شوند.

 
این خرید عمده و به قول معروف دربستی طبیعتا قیمت‌های ارزاتری را هم به همراه خواهد داشت. شرکت‌ها و آژانس‌هایی که این بلیط ها را می‌خرند تخفیف‌های قابل توجهی دریافت می‌کنند که هم برای آن‌ها و هم برای مسافر به صرفه‌تر است.

معایب پروازهای چارتر چیست؟

درست است که چارترها قیمت بسیار مناسب تری دارند،  اما در کنار آن نیز معایبی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. یکی از عیب هایی که این نوع پرواز دارد، عدم کنسلی بلیط است. فرض کنید شما قصد دارید به شهر یا کشور دیگری سفر کنید اما مشکلی برایتان پیش می آید و نمی توانید به پرواز خود برسید. در این شرایط شما اگر بلیط چارتر تهیه کرده باشید نمی توانید آن را پس دهید و در صورت قبول عودت بلیط، شرکت مسافرتی که شما از آن بلیط خریداری کرده اید، با کسر هزینه زیاد مابقی پولتان را پس می دهد. اما اگر شما بلیط سیستمی تهیه کرده باشید، در صورت کنسل شدن سفر می توانید با کسر مبلغی اندک، پول خود را پس بگیرید.

مشکل دیگری که این نوع بلیط دارد، یکی بودن هزینه بلیط برای تمام گروه های سنی است. البته برای کودکان زیر دو سال مبلغ کمتری اخذ می شود اما بقیه باید به یک اندازه هزینه برای بلیط خود پرداخت کنند. اما در پروازهای سیستمی برای گروه های سنی مختلف، قیمت های مختلف در نظر گرفته شده است.

مشکل دیگری که معمولا در پرواز چارتر پیش می آید آن است که تعیین ساعت رفت و برگشت شما دست خودتان نیست. معمولا ایرلاین ها زمان هایی را در اختیار آژانس های مسافرتی  قرار می دهند که در آن زمان ها مسافر برای مقصد مورد نظر بسیار کم است و به همین دلیل نیز آژانس مسافرتی که شما از آن چارتر تهیه کرده اید، نمی تواند دست شما را باز بگذارد تا هر زمان که دوست داشتید را برای رفت و برگشت سفر خود انتخاب کنید. این قضیه ممکن است باعث ناهماهنگی برنامه های شما باهم شود. برای مثال ممکن است در آن تاریخی که چارتر موجود است شما نتوانید هتل یا مسافرخانه ای را بیابید که اتاق خالی برای اقامت شما داشته باشد.

http://www.golestan24.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D8%B7%D8%AD-%D8%AF%D9%88-31/88136-%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D9%86-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF

Comments